Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 25

::: turn ema & faiz :::

semalam 24 Mei 2009, 1 of my gedik clans nur asma zulkafli @ ema @ posh da selamat ditunangkan dengan mohd faiz azhar @ faiz @ bai di umah ema kat sri rampai. meriah sungguh majlisnye. tema pink putih, mmg sweet sgt2. & x dinafikan ema sgt cantik ngan baju pinky nye. ekceli ema ngan faiz ni kenal mase kt poli lg. y lg best si faiz ni housemate ngan MR.K mase kat poli dulu. alhamdulillah diorg kekal sampai hari ni. so y pegi smlm aku, fara, faten ngan ikma. ezah xdpt g sbb bad kje. lg sarah pn xdpt g jgk. still xcukup geng. whatever it is, aku nk ucapkan tahniah kt ema ngan faiz. slmt menjadi tunangan org. jgn btunang lame2 sgt tau.





sori tenton, gmbr kamu xde sbb kamu jd cameraman ema =)




::: isi perut :::

hari jumaat lepas, kak ina nk belanja geng2 muda-mudi kt seksyen aset mkn2. ktorg smua 8 org. aku, kak ina, kak su, kak nini, kak zila, kak ida, kak lin dan pn. hjh. fauziah. so ktorg decide nk g alamanda jek sbb kt putrajaya nih bukan ade tmpt besh pn. kbtln plak besday aku so aku pn menambahkan diri jgk utk join kak ina. tp aku blanje kek je la. hehehehe. aku mls nk cite pjg2, korg tgk je le gmbr yek!







*8 hari lg b4 aku bercuti!!!!*

Friday, May 22

::: cepat sungguh masa berlalu :::

22 Mei 2009.
Ya Allah, aku bersyukur kerana KAU masih memberi kan aku peluang untuk terus hidup di duniaMu hingga hari ni. aku insan yang hina, insan y lemah. KAU pjgkan lah umurku, umur seluruh insan y aku sayangi, dan seluruh umat hambaMu di dunia. aku cume mengharapkan simpati dariMu Ya Allah. AMIN.

hari ni genap umur aku 24 tahun.
cepat sgt masa berlalu kn.
aku rupenya da semakin matang dalam hidup ni.
banyak bnde y aku pelajari tp banyak lg y aku belum tempuhi.
susah senang, suka duka, semuanya bagi pengajaran y berharga.
aku igt lagi dulu2.
aku seorang y sangat degil dan keras kepala.
sangat2.
semua org akui kenyataan tu.
fmly aku, MR.K, maupun kwn2 aku.
tp alhamdulillah.
berkat tunjuk ajar dari fmly, aku jd manusia skang.
malah MR.K juga byk membantu aku utk jd seorang y menghargai org lain.
juga seorang y penyabar.

untuk mie dan abah :
"mie, terima kasih sbb melahirkan, membesarkan dan memberi tunjuk ajar y sempurna utk dikja. abah, terima kasih sebab abah bersusah payah bekerja uutk menanggung hidup kite smua, membesarkan dikja sampai hari ni. dikja mintak ampun dan maaf sekiranya ade pernah melukakan hati mie ngan abah. dikja tau banyak kesalahan dikja kn??? dikja harap sgt mie ngan abah bleh maafkan. dikja jnj akan jadi anak y baik. dikja mintak mie ngan abah halalkan semua mkn dan minum y da mie ngan abah bagi. dikja jnj utk x melukakan hati mie ngan abah. i really luv both of u."
untuk kak na&abe dee, abe gee&kak ira, kak nani&abe zuhair, afah dan amzar :"maafkan org. org tau kesilapan y da org wat. org tau dulu smua adik bradik kecewe dan sedih sbb perangai org. org degil. org btul2 mintak maaf. org tau semua adik bradik syg org. org pn syg sgt2 kt semua. org jnj org aku ubah perangai org. terima kasih sbb bg semula kepercayaan tu kt org. org akan jg betul2. kak nani ngan abe gee, kalo org ade terpakai duit2 tu, halalkan ye. =). i luv u all very much."
untuk MR.K tersayang :"terima kasih abg sbb sggp bersabar dgn kerenah saya selama 4thn ni. saya tau abg banyak terluka kerana kedegilan saya, sengaja @ x. saya susun 10 jari mohon ampun dan maaf dari abg. saya tau abg y terbaik utk saya. saya harap abg bleh terima baik buruk saya seadanya. saya akan cuba jadi y terbaik untuk abg. abg da byk ubah saya. dari buruk kepada y baik. saya amat menghargai kehadiran abg dalam hidup saya. terima kasih syg. saya teramat sygkan abg."
untuk semua kwn2 y kenal rapat @ x @ silent readers :"kwn2, maafkan aku kirenye aku pernah melukai hati korg. myb aku xsedar ade y terluka sbb aku. maaf kan aku ye. doakan kebahagiaan aku ye. kalo ade y aku termakan, terminum, aku mintak korang halalkan semuanya. kalo ade y terhutang secara xsengaja, bgtau aku ye. aku syg korang semuanya."
aku berazam untuk melengkapkan dan menyempurnakan lagi ibadahku kepada Yang Maha Esa. aku akan cube jd y terbaik utk semua org especially utk family aku dan MR.K. aku akan cube untuk tidak melukakan hari sesiapa lg.

dan.

untuk semua :

Jemput ke rumah aku di Pasir Mas, Kelantan pada 07 Jun 2009. InsyaAllah, aku akan bertunang dengan MR.K. & pada y xleh dtg, aku faham lgpn jauh kan. cukup la sekadar doa dari kalian untuk aku. Terima kasih semuanya.

::: tembak yop! tembak! :::

salam blogger.
semalam aku exam ptk kt mines.
hahahah bagus punye study aku.
belek2 jek smua buku2 dan nota2 tu.
but actually soklan xde la payah nau.
sape y bace mmg 4 sure leh jwb.
aku???
hahahah boleh la, not bad. =)
y jawab btul2 pn banyak gak, y tembak pn byk gak!
heheheh
tp kn ptk ni umpame reunion kecil-kecilan sbnrnye.
ramai kengkawan y aku jumpe smlm.
yela, masing2 kn kje, duk jauh2.
skali skale jumpa besh gak.
antara gedik-gedik aku, aku ngan fatenton jek y ade.
y lain xde.
pastu aku jmp ein, mas, amni (ko da nk kawen ek ujung bln ni), kak mona (dari perak yop!). aisyah(hari2 jumpe ko kt opis!), fazlina(dsk b), salwa(dsk b), munirah(dsk b).
masing2 muke konfiden jwb exam. hehehhe.
ok la, takat tu jek. tggu je la nnt result cemane.
tp aku mmg xbrape hrp sgt pn sbb aku kurang usehe!
hahahhah!!!



Monday, May 4

:::ex-sklemal + ex-smktpr:::

dpt gak aku balik kg. heheheh. best gle balik kg kali ni. ye la kan, ade byk bnde nk siapkan. wlpn balik kejap, tp memori tu y best. semua keje2 aku y tertangguh da settle. ok. cukup. skang aku nk cite psl kengkwn ms skool dulu2. kebetulan ms balik kg hr tu, budak2 ni rncg nk jumpa. kononnye mcm pre-reunion la. lgpn ramai jgk xdtg so xleh la cop kan sebagai reunion lg. ;) ade la dlm 15org y dtg. kengkwn dari sekolah rendah pn dtg. y dari sekolah menengah pn dtg. mmg best gle. cume y xbest 2 je. 1st, ktorg tpkse wat kt kfc jek coz msg2 kesuntukan masa. 2nd, padil ngan widya xde. mmg xgempak la sbb xckup geng. & y paling klaka skali ble ade di antara ktorg bercouple sesame sendiri. hahhahaha. padahal dulu kemain lg bercakar, bergaduh. e2 la y org panggil takdir kn??? naini ngan pokloh, dga cite xlame lg. aiza ngan hussen, da btunang siap, raye ni kenduri la. hehehehheh. widya ngan ashraf, dulu 2org ni mmg pantang dekat, nk btumbuk je kje nye. nadia pn nk kawen da bln 6 ni. ermmm....jodoh di tangan Allah. whatever it is, aku doakan kalian bahagia selama-lamanya. dan dilah, cepat2 dpt anak ye. :* tggl la y single2 ni pokjo, nazri, mat lie, asri, halim. ble wei korang???? hehehehheh. so, y xdtg hr tu, jgn lupe dtg bulan 6 nnt ok? tp bkn kt kfc la. korang tau kn kt mane? hahahahhah. :*



*alhamdulillah, everything is under control*