Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, July 31

::: senyum :::

.hari ni aku nak senyum.
.sebab sabtu & ahad dah tibe.
.so harap2 boleh la menghabiskan masa.
.boleh la melepak-lepak.
.boleh la bercanda di pasiran pantai.
.bersama chenta hati aku.
.
.
.
.
(bleh la syg..yeeee?????)
:)


Thursday, July 30

::: tag queenz :::

1. Where you and I met?# jumpe dan kenal kak zeti kat cafe. siap aku tsilap panggil name die lg. malu dowh!
2. How long have you known me?# xla bape lame sgt. ade la dlm sthn.
3. The last time we saw each other?
# jumpe kak zeti pagi td kat cafe.
4. Your first impression of me upon meeting/seeing me?
# mak ai, tingginye die ni. cute jek. :p
5. Am I funny?
# bleh thn la funny die. :p
6. What's my favorite music?
# idok brape tau le. akak suke lagu ape ek????
7. Would you call me preppy, average, sporty, punk, hippie, glam, nerdy, snobby, or something else?
# glam :p
8. Have you ever hugged me?
# blom pernah!akak nk zaa pluk x???esk kat cafe leh??? ;)
9. If there was one good nickname for me, what would it be?
# panjang.hahah :p

10. If you and I were stranded on an island, what would I bring?
# cupcakes. nnt kite bleh mkn sama2. :p
11. Where do you think I will be in 25 years?
# kat ne ek??? Jepun kot sbb akak ade impian nk g Jepun.
12: Will you re-post this so I can fill this out for you?
# xkot. hahaha :p

Thursday, July 23

::: wedding preparation :::

12 bulan hingga 6 bulan sebelum

#Pilih tarikh dan waktu bernikah (in action)
#Pilih lokasi dan waktu jamuan serta membuat tempahan (done!)
#Memesan lokasi dan waktu upacara persandingan berlangsung (done! kat umah jek)
#Menentukan gaya serta tema majlis persandingan (done!)
#Mengatur bajet (done!)
#Pilih penyelaras majlis perkahwinan yang terbaik bagi menata majlis anda (akak2 aku jek kot)
#Pilih juru andam (in action)
#Pilih katering (done! masak sendiri, tp bukan aku la!)
#Pilih jurufoto dan juru video (in action)
#Pilih kedai bunga serta penghias lokasi majlis (in action)
#Pilih cincin pernikahan (not yet)
#Pilih muzik (nak ke x???)
#Pilih kek pengantin (not yet)
#Pilih kad jemputan (not yet)
#Menghadiri kursus perkahwinan (ogos)

Buat masa skang, action aku hanya untuk perkara kat atas tu jek. tp aku letak jgk y kat bwh ni. saje gatal2 =p

4 bulan sebelum

#Menyediakan semua urusan persandingan (membayar deposit, pergi memilih dan menyedang pakaian serta tinjau lokasi majlis)
#Pilih dan tentukan semua kelengkapan perkahwinan (undangan, kek pengantin, bunga pegang, penghias majlis, gubahan hantaran, juru gambar, juru video, muzik)
#Menghubungi Kadi atau imam dan Pejabat Agama Islam
#Menghubungi saksi pernikahan
#Memesan buah tangan untuk tetamu
#Merencana bulan madu

2 bulan sebelum

#Mula menyenaraikan nama dan alamat pada kad undangan
#Buat perancangan majlis bersama pengacara majlis agar ia berlansung dalam suasana tenteram
#Mengatur tempat tinggal bagi saudara mara dan rakan terdekat yg datang dr jauh
#Merencana bulan madu
#Mengatur sesi pengambaran di studio
#Membeli hadiah untuk mereka yang terlibat dan org tua
#Memilih cincin

1 bulan sebelum

#Mulai mengirim kad undangan
#Pastikan cincin anda dalam ukuran yg betu
#Pastikan barang2 untuk hantaran anda sudah dibeli
#Memastikan semua urusan persandingan dan kelengkapan perkahwinan sudah selesai diaturkan

2 minggu sebelum

#Berikan tarikh sesi pengambaran kepada juru gambar
#Memilih muzik
#Mengirim undangan
#Mencuba cincin dan pastikan ukuranya
#Bertenang

1 minggu sebelum
#Menyelesaikan semua urusan kerja dipejabat sebelum bercuti
#Hindarkan konflik. Tenangkan hati
#Istirihat yg mencukupi
#Kunjungi spa

Hari Perkahwinan
#Pastikan anda rehat dan makan dengan secukupnya
#Mandi sebersihnya agar anda segar
#Siapkan diri dengan yakin dan tenang



Wednesday, July 8

::: aku nak tips! :::

tips untuk kurus! =)
kepada sesiape y ade tips y berkesan
jgn segan2 bg kat aku tau!
i really need it.
tq!
november 2005
oktober 2006
oktober 2008


jun 2009

Monday, July 6

::: wajah baru :::

kerajinan aku melanda. hari ni pagi2 lagi aku duk ngadap pc sbb nk tuka layout baru. da bosan ngan y lame tu. tp dlm byk2, xde y cantik sgt. y ni je y menarik perhatian aku :). its ok la, jnj tuka muke baru =)

Friday, July 3

::: jwb tag secara paksaan :::

cikpuanezah, tq sbb pakse aku jwb tag ni ye :p

1st - sila tunjukkan work station anda & nyatakan apakan rutin harian anda di situ.
2nd - sila attachkan gambar anda pada hari ini di samping senyuman yg sungggguuuhhh manis


aku lah y paling manis skang nih! (ko agk2 manis x ezah?? :p)

3rd - sila nyatakan sesuatu yg rakan2 anda tidak tahu berkenaan anda
  • sm ngan cikpuanezah, aku sgt xsuke kucing!
  • aku ni bongsu y xjd. hehehhe
  • aku mudah pening kalo naik kete duk blkg! & langsung xleh membace dlm kete.
  • hari2 aku anta ank buah aku g nursery. heheheh :p
da la, mls banyak2 bleh???? bleh je ye :*

4rd - sila tag rakan2 anda
ermmm..malas ah! tp kalo ade sesape y rajin, amik le. free jek, aku blanje :p


*MR.K cyg, tahniah ye!*

aku pagi2 masuk je opis, 4 sure bekfes & bgosip dulu baru keje. hehehe. tiap2 pagi rekod surat kuar masuk, rekod sampul2 kecil. pstu ape lg, layan tenet je la kejenye. sampai la petang. hahahah bahagia sungguh hidup ku!

::: sujud padaMu :::

Ya.
Aku bersujud pada Mu Ya Allah.
Terima kasih kerana telah memberikan kami rezeki itu.
Kami bersyukur padaMu
Semoga Kau memberkati kami selalu.


Wednesday, July 1

::: babai june :::

julai da datang.
lepas julai???
datang ogos.
lepas ogos???
datang september.
lepas september???
datang oktober.
lepas oktober???
datang november.
lepas november???
datang december.
lepas december???
datang januari 2010.
lepas januari???
datang februari.
lepas tu?????
alamak!!!! takutnye!!!!
dikire balik, tggl 7 bulan sajo.
uwaaaaaaaaa........

*MR.K!!!! Help me!!!!!*