Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, May 3

awatnya lagu tu cheq oi????

salam dan hai.

aku kembali bersiaran..cehh macam la aku ni pengacara tv popular!

adui...sakit2 badan aku dibuatnya. mr.k pun sampai demam selsema. penat sangat minggu ni.

hmm..
nak cerita sikit pasal kenduri kahwin mr.k's cousin kat kulim.
the kenduri is so-so je.
bukan pasal orang kampung ke apa, aku pun orang kampung jugak.
tapi adalah sangat penting untuk kita menyambut tetamu yang datang kan??
lagi-lagi tetamu tu rombongan pengantin!

pagi sabtu pukul 10 nikah, ok la.
tapi pengantin perempuan tak boleh masuk dalam masjid sebab .....
fine..tapi bergambar & bagi mas kahwin kat tangga!!!
err..err...aku ada kurang setuju sikit kat situ.
tapi takpa la dua-dua pengantin & family members tak kisah.

masa rombongan kami sampai, tiada pun yang menjemput!
betul, aku tak tipu.. kan bang???
there's no kompang, it's ok..
there's no dj & pa system, it's ok..
there's no one sambut kedatangan rombongan pengantin lelaki, it's not ok!
totally not!!
no one yang datang ambil barang-barang hantaran dari tangan kami semua.
lagi best boleh pulak tuan rumah cakap macam ni..

"mai la masuk, bawak semua barang-barang tu dalam rumah" :(

OMG..kesian la kat semua rombongan pengantin lelaki..
berdiri je depan khemah sebab tak da orang nak sambut barang-barang.
my MIL & FIL muka masing-masing da bengang da.
siap pesan jangan masuk, bia diorang datang ambil.
ye la kan, kita ni tetamu.
bukannya tuan rumah!

pengantin memang la tak boleh nak buat apa-apa da.
lagipun tu kan hari istimewa depa.
malam tu terus kitorang meeting.
make sure kita layan diorang 1st class nanti.
so minggu ni aku ngan mr.k jadi wakil tuan rumah..ekekekeke :p

ni just untuk pengetahuan & pengajaran je.
bukan untuk mengaibkan sesiapa.
supaya lepas ni tak jadi lagi macam tu.

peace no war! :)

p/s : 1 gambaq pun takdak!

2 comments:

are-za said...

za lain org lain caranya kot~~~

~~zaa~~ said...

are-za : memang za, tapi kan bila pengantin sampai, at lease datang la jemput amik barang-barang hantaran tu..aku rasa yang tu semua tempat sama..beradab..kann???