Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, July 1

spa??da tak perlu da :)

salam dan hai.

hari ni aku nak berkongsi lagi tips yang aku dapat.
bagus jugak dapat info-info macam ni.
boleh la aku kongsi dengan korang semua.
tapi tips ni hanya untuk yang da berkahwin sahaja tau.
yang tak kahwin lagi boleh baca je, nanti lepas kahwin baru cuba. ;p
keep reading girls!

Seks Bagus Untuk Kulit

Seks itu banyak manfaatnya. Antara yang biasa kita dengar ialah membakar kalori, menenangkan fikiran, mengukuhkan hubungan dan sudah tentu mengembangkan zuriat. Tetapi yang ini jarang kita dengar - seks bagus untuk kulit. Tertanya seks bukan saja bikin awet muda tetapi juga menjadikan kulit lebih cerah dan lembut.

Kulit Bersinar
Hubungan seks dapat melancarkan pengaliran darah. Ini sekaligus membantu mengalirkan oksigen ke kulit dan membuatnya terlihat lebih cerah. Seks turut membantu membuang racun-racun di dalam tubuh dan membuat bibir terlihat lebih penuh!

Kulit Bersih
Seperti juga ketika bersukan, seks dapat mengurangkan tahap hormon dan kemudiannya menyeimbangkannya. Kesannya, kulit menjadi lebih cerah dan rambut juga lebih sihat.

Kulit Tidak Kering
Kulit kering boleh diatasi dengan minum air sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. Fungsi seks juga seperti air iaitu melembabkan kulit supaya tetap sihat. Ini kerana dengan seks, darah akan mengalir ke seluruh badan secara lebih efisyen. Tetapi ini bukan bermakna keprluan air dalam badan boleh digantikan dengan seks.

Kulit Lambat Kedut
Kita biasa lihat rakan sebaya tua daripada umurnya. Mungkin itu tandanya dia kurang aktif melakukan hubungan seks. Melalui seks, kolagen akan dikeluarkan yang fungsinya dapat mencegah bintik-bintik pada wajah dan memperlambatjan kerepot. Dalam hal ini, tentu sekali seks tidak ada tandingnya dengan mana-mana masker atau perawat muka.

Sudah jelas kan betapa besarnya manfaat seks. jadi jika anda sebagai isteri/suami bosan untuk melakukan seks, fikirkan sahaja manfaatnya pada kulit anda. Tidak perlu susah-susah untuk rawatan muka - goda saja pasangan anda! :)

8 comments:

dakcik said...

wah..over la!pasnie leh try..muahahaha

~~zaa~~ said...

dakcik : hehehe apa lagi, penuh la aktiviti malam ni! :p

are-za said...

uish kemain penantin baru nih...go go mek za!!ha3!!

fatenton said...

amboi amboi amboiii
entry berbau miang niii :D

*Idina* said...

hahaha! I like! ;)

Salam kenal ya!

~~zaa~~ said...

are-za : hahahah :p chaiyok! :p

~~zaa~~ said...

fatenton : yang, bukan setakat berbau miang, badan memang da miang da pun! :p

~~zaa~~ said...

idina : :) hehehe sharing is caring! salam kenal, thanks drop by kat blog kite!