Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, August 13

otai nak test, macam mana ni?

salam dan hai.

salam hari jumaat, penghulu segala hari.
hari ni da hari ke-3 kita berpuasa, alhamdulillah.
tinggal lebih kurang 3 minggu lagi untuk kita gunakan peluang ni sebaiknya.

aku sepanjang 2 hari lepas, masih berjaya mengawal nafsu membeli di pasar.
ai masak je kat rumah lagi pun berdua je kan?
masih belum ada kekangan lagi :)

1st berbuka aku masak kari ayam for the 1st time, and menjadi!
tapi standard la, duduk berdua lauk pun cukup syarat je.
satu lauk, satu sayur & telur dadar.
then semalam aku tak masak sebab malas berbuka kat puncak jalil.
and of coz la pn maznah yang masak!
ayam percik yang tiptop, sayur buncis campur sohun & hati ayam, ikan pekasam resepi rahsia, sambal belacan power!

fuhhh..
melantak masing-masing!
masakan ibu kan!
bila isyak, semua yang lelaki pergi surau.
tinggal la pompuan-pompuan ni duk bersembang!
balik rumah pun da pukul 11malam.

tapi...
hari ni mie tak nak masak. :(
mie kata nak rehat, nak makan yang anak-anak masak!
ayakkk!! macam mana ni?? otai nak test masakan anak-anak die!!!
takoottttttt!!!!!

puas duk bincang dengan kak nani & kak ira nak masak apa.
lastly kitorang decide,

kak nani : sotong kunyit campur buncis & ...............
aku : asam pedas ayam & puding gula hangus.

tapi macam tak cukup kan??
da la 3 family semuanya.
korang boleh tolong aku tak?
apa lagi yang sesuai untuk ditambah, yang ngam dengan menu kat atas tu.
tolong ye!!!

tq darling in advance! :)


p dot s : mr. k tak kerja hari ni, pening kepala & demam..kesian dia....


4 comments:

fabulous.farah said...

huhu..ok dah tu..zaa masak banyak2 sikit..gud luck! heheh

~~zaa~~ said...

fabulous.farah : macam tak cukup se lagi lauk..tak tau nak pk doh ni! heheheh :p



menakutkan!!!

are-za said...

bestnyer dpt berkumpul sefamily..hu2..

~~zaa~~ said...

are-za : alhamdulillah :D tapi mie ngan abah aku datang kejap je..