Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, August 17

puasa ke-7

salam dan hai

alhamdulillah, hari ni kita da melangkah ke hari ke-7 berpuasa.
terawikh macam mana? ada yang pergi tak?
rebut peluang ni ye, kawan-kawan.
kita kena menunggu setahun sebelum dia datang lagi.
sebab belum tentu lagi kita akan jumpa Ramadhan yang akan datang.

semalam setelah ketiadaan mood sebab henpon jatuh jamban
maka memasak pun ala kadar saja.
ikan stim limau, sayur goreng & telur dadar.
simple kan?
cukup la untuk makan 2 perut.

pastu sahur pagi tadi sunguh aku takde selera.
ikan stim tu ada lebih, pastu aku goreng telur mata letak kicap je.
nak masak benda lain pun macam da tak mampu heheheh
at last, mr.k yang abiskan ikan stim tu.
aku sikit pun tak sentuh.
aku makan nasi dengan telur mata & kicap semata.
tapi nikmatnya, wallahhhh :D

oh ye,

hari ni nak kena pergi pasar la.
lauk basah da nak abis, tinggal ikan je.
nak kena beli daging sikit, ayam sekor, sotong sikit kot.
sayur pun kena beli jugak rasanya.
harap-harap la tak ramai sangat petang ni kat pasar tani tu.
kalau tak mau pening lagi kepala aku ni.
macam nak pitam dibuatnya, ramai sangat!

so,
hari ni menu apa korang?
aku tak tau lagi la.
da tinggal ikan je, ada jugak aku masak sambal je nanti.
balik, masak siap-siap.
tunggu mr.k sampai, pastu terus lincah ke pasar.
balik je, terus berbuka, heheheh..bagus-bagus!



p dot s : henpon aku da boleh pakai, tak tingtong pon, alhamdulillah :)
p dot s lagi : pesanan mr.k : tolong jaga henpon ni leklok, before abang beli yang baru!
baiklah! :D


4 comments:

fabulous.farah said...

telur best kan masa sahur..rasa nak sahur ngan telur hari ni.

mrs_yus said...

hii istri mithali sungguh! masak everyday..uhuhu..jauhla beze ngn sara c pemalas nii..ehehe :D

p/s: haa jge leklok hp tu tau..eh makesure hp tu dh d steril utk mmbuang kuman2 yg melekat..haha :P

~~zaa~~ said...

fabulous.farah : best yang..macam tak jumpa telur setahun gayanya! wakakaka :p

~~zaa~~ said...

mrs_yus : hahahha mithali nye!! :p dekat kan, kalo tak masak, tak tau la nak panggil apa!! sara xpe, jauh! (alasan!) wakakakak :D




p dot s : oppss..i da sterile kan dengan dettol, u know? hahahah