Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, October 18

jawapan kepada persoalan


salam dan hai

aku keboringan la hari ni
mood lari sikit
biasa la, hari isnin kan?
padahal sakit hati sebab tak dapat bonus!

eh korang
thanks ek yang cuba belajar dialek kelantan tu
heheheh tergelak-guling-guling aku baca komen korang!
bukan apa, aku saja nak test korang
nanti aku bagi hadiah ye
bulan 12 nanti masing-masing check acc
aku bagi saguhati 500! :p

so, ni la jawapannya hehehehe

ubi stelo = ubi keledek
bledo = agar-agar
so'oh = terlalu kenyang
krekoh = gigit
nnopak = melompat
ttupak = ketupat

amacam??
mau belajar lagi ke??? :p


8 comments:

dakcik said...

hahaha..dpt adiah ujung tahun??x tahan..seme dpt la kalo cmtue..wpon xjwb soklan..:P
anyway, wat lg dialek kelate..sonok nk bace..hihi

~~zaa~~ said...

dakcik : heheheh ok la tu, jenuh tau pujuk najib suh bagi 500 tu! :p hahahah nanti zaa buat lagi okeh!

-Sara- said...

oo..gtu jawapannye rupenyee..hehe :P

~~zaa~~ said...

sara : haa..tu la jwpnnye mek tok! heheheh :p

mrs.spicy said...

hahaha..jom blaja bahasa jowo pulak

~~zaa~~ said...

mrs.spicy : hahah yang tu mak kene tanye laki mak, nyah! hahahaha

axie said...

ha...azie betul 2
dapat 200!!

~~zaa~~ said...

axie : bgs2!! tapi sebab zaa baik hati, zaa bagi je 500 kat azie :D