Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 3

kalo skill hilang macam mana?

salam dan hai

hari ni aku agak ok sikit
yeah..positifkan diri sudah
cheer up ok! :)
nasib baik la ada cik abang sayang, boleh la mengadu kat dia.

korang tau tak aku da lama sangat tak masak?
start dari lepas raya lagi sampai sekarang
baru 3@4 kali aku masak
eh..bukan sebab aku malas tau
jangan cakap macam tu, notty la korang ni
sebabnya mr.k tu taknak makan da malam
tapi sebenarnya tak la malam pun kitorang makan
aku balik kerja pukul 5, bersiap semua kemas rumah, pukul 6 da start masak
dia pulak balik 5.30, 6 lebih baru sampai
kiranya dia siap-siap mandi dalam 6.45 macam tu kitorang da makan
kira ok lagi la kan makan time tu
tapi da dia taknak, i ikut je. :D
kalau masak pun hujung minggu je la
tu pun nasib la kalau hujung minggu takde program apa-apa

aku risau la jugak kan bila da lama tak masak ni
nanti skill hilang, power da kurang macam mana?
ye la, kita ni menantu baru
dibuatnya mak mertua nak makan yang kita masak
takkan nak bukak buku resepi kan? hihihi
biasanya orang akan pandai masak bila selalu praktik
tapi kalo da seminggu tak sekali
kadang-kadang sebulan baru 2 kali masak macam mana nak terror?:p
aduhhh..risau ni
tumpul abis la skill aku

tapi minggu lepas hari sabtu lepas balik kursus tu aku masak la
mr.k nak makan gulai lemak ikan masin + nenas
bertambah-tambah makan, i suke u!
hilang penat masak bila tengok suami makan selera yang kita masak kan?



ni pulak menu minum petang isnin
saja buatkan dia roti sardin, da lama tak buat
sebab memang feveret dia :D
air teh o and kek dari kenduri xora
sedap gile kek tu, lembut sangat!


p dot s : nak call mie, rindu!


12 comments:

-Sara- said...

alah zaa kn terer masak dh pon! hehe :P

*mne resipi roti bom?! :(

mrs.spicy said...

huhuhu..betul2..kalo lama tak masak rasa macam ade tak kene jer bila nak start masak balik.huhuhu

Fazila said...

za.... ok dah masak tue... apa2 pun semua perlukan masa k...
akak ada tagged awak :)

dakcik said...

eleh zaa nie rendah diri lak..pdhal expert giler! toke roti nie! hahahaha

~~*Lady Salwa*~~ said...

insyaAllah, tak ilang kot skill2 tu...

tak pa sekali sekala bukak buku resepi... tapi jangan la depan mertua... sorok2 sket... hehe

~~zaa~~ said...

sara : takde terernye yang oi...biasa je la..makan je yang terer! :p


roti tempayan tu, ai nak bg uolls makan dulu ok! :D

~~zaa~~ said...

mrs.spicy : betul2..kekok gile nak pegang sudip! hahahah melampau!!!

~~zaa~~ said...

fazila : :) tq kak! sangat2! :D

akak tagged ape??kat mane??

~~zaa~~ said...

dakcik : takde la dakcik oi..ai memang tak pandai sangat masak..:)

hahahha tokey roti ok, tapi kalo bai roti takmo! :p

~~zaa~~ said...

lady salwa : hehehe takut jgk sal.. org baru kan?? tu la, bukak kang jp lagi kantoi mcm mn?? :p

-Sara- said...

ala tah bile bleh makannye! :(

bncii! :P

~~zaa~~ said...

sara,

tunggu je yang! hahahah ;p