Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 16

Al-Fatihah...

salam dan hai

aku da kerja hari ni
selepas bercuti emergency 2 hari
badan sakit-sakit lagi, pening kepala, seram sejuk
mr.k pun macam tu, 2 hari ni tidur tak lena

enrty ni aku ada mention yang atok mr.k tenat kan?
for ur information guys, atok da kembali ke rahmatullah
hari isnin, 3.45 petang
petang isnin, ngam-ngam pukul 5 mr.k call
bagitau aku atok da takde
terus bergegas balik rumah, kemas baju
then tunggu mr.k sampai, terus gerak ke bangi
naik 1 kereta dengan adik dia

sampai tol pagoh, tunggu abah&mak pastu terus gerak ke kampung
masa sampai tu, orang sangat-sangat ramai
arwah atok ni bidan, kat pagoh ni memang semua orang kenal
sebab tu tak putus-putus orang datang sampai pagi esoknya

mak ngah sampai nak pitam
intan, sepupu dia yang duk serumah dengan arwah atok pun pitam
kesiannya....
sedih sangat-sangat

arwah atok baik sangat
walaupun aku hanya sempat 8 bulan bersama dia
tapi rasa macam da kenal lama
suka bercerita itu ini, suka suruh orang masak&makan ramai-ramai
setiap kali kalo kitorang balik kampung, atok mesti suruh mak masak
masak bukan lauk-pauk biasa
masak ketupat, lodeh, kari ayam, ayam masak merah
macam hari raya

nak-nak pulak dulu masa mr.k kecik, dia tinggal dengan atok dia
memang sedih sangat masa aku tengok mr.k nak kucup arwah atok
terasa kehilangannya
tapi Allah lebih sayangkan dia
semua redha dengan pemergiannya

semoga arwah atok tenang di sana
kami akan sentiasa merindui atok



Al-Fatihah.......





8 comments:

axie said...

takziah buat za & kerol
mesti kerol sedih giler =(

-Sara- said...

al-fatihah buat arwah.. u guys b strong n bykkn berdoa utk arwah yee.. :*

~~zaa~~ said...

axie,

tq dear..
kerol memang sedih sgt2..zaa tak thn tengok dia sedih..

~~zaa~~ said...

sara,

insyaAllah..tq dear...:*

bunga_ros said...

Takziah buat za & kerol.. smg rohnya dicucuri rahmat. amin.. dan smg za tabah & sabar ye..

~~zaa~~ said...

bunga_ros,

thanks ros...

are-za said...

slm takziah..

b strong ye both of u..bykkn sabar n sedekah al-fatihah..semoga roh beliau ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..amin.

~~zaa~~ said...

are-za,

thanks dear...