Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 17

covering the chest is the best!

This is sticky post. scroll down for new entry kalau ada! hahahah

salam dan hai

ok, hari ni lega sikit ye kerja
tak sesibuk macam semalam

tadi aku duk blog-walking & singgah blog famous sue anna joeaku tertarik dengan campaign baru dia

WIR CAMPAIGN : Covering the chest is the best!
WIR is stand for Wear It Right


the first thing terkeluar dari otak aku is, erkkk aku pakai macam tu!
ok, fine
nak jaga aurat memang sangat-sangat susah bagi perempuan
nak-nak pulak sekarang kan berhijab/bertudung ni da jadi satu trend & fashion
ariani la, shawl la, pashmina la
stail macam tu, stail macam ni
bukan bermakna kita tak boleh bergaya or berfesyen
tidak sama sekali
kita pun tak nak digelar kolot atau ketinggalan zaman, kan?
tapi adakah kita sebenarnya betul-betul menutup aurat?

tapi suka aku ingatkan
isu aurat adalah isu yang sangat sensitif diperkatakan
aku nak cakap banyak-banyak pun aku takut
sebab aku sendiri pun banyak lagi yang tak betulnya
but at least, kita spread campaign ni sama-sama
biar kita sama-sama dapat kebaikannya, right?

aku suka ayat sue anna joe : dada tu sebenarnya lebih mengiurkan dari rambut
did you get it, dear?
cuba kita fikir semula, ayat tu memang terkena sebijik kat muka kan?
aku tak cakap kat orang lain
aku pun macam tu, tutup litup bagai tapi tang dada macam mana?
adakah tertutup sepenuhnya?
tak, kan?

macam mana cara kita nak mulakan?
tak semestinya kita kena pakai tudung yang labuh, yang bulat
dengan tudung biasa kita ni pun kita boleh mulakan
caranya, labuhkan tudung kita menutupi dada
kemudian yang lain tu, akan datang secara semulajadi
aku pun harap aku dapat apply benda ni dalam kehidupan seharian nanti

so, jom kita sama-sama berubah ke arah yang lebih baik
yang ada blog, ada facebook or whatever it is
spreadkan campaign ni untuk pengetahuan semua ok?
tiada siapa yang boleh merubah kita kecuali diri kita sendiri




Wear It Right dear! Covering The Chest Is The Best!



p dot s : credit to sue anna joe!


8 comments:

bunga_ros said...

berubah ke arah kebaikan.. smg Allah memberkati perjalanan hidup insan yang prihatin ini.. Amin..

lady XOXO said...

yaaaaaaa saya pown join this kempen.. WIR.. thumbs up to SueAnnaJoe

~~zaa~~ said...

bunga_ros,

Amin...bia kita sama-sama dapat manfaatkan..

~~zaa~~ said...

lady xoxo,

gud! :D heheheh

Khumaera Ismail said...

sgt setuju~!! =)

Leezue.blogspot.com said...

huhuhu ape2 pon rite now i cover my chest, only org tertentu jep bole nengok ~ ngeh2

~~zaa~~ said...

khumaera ismail,

:D jom kita sokong ramai-ramai!

~~zaa~~ said...

leezue,

ahaks! :p yang tu memamg la cik kak oi! hahahah